zaterdag 31 januari 2015

Linzencurry met zelfgebakken naanbrood

Dit is echt lekker! Wederom niet echt zelf bedacht, maar ik heb me gewoon weer goed laten inspireren. Voor de curry verwijs ik weer door naar 'Chicks Love Food'. Voor het naanbrood verwijs ik je door naar 'Vegetus'.

Recept

Ingrediënten (voor 4 personen)
Curry
Volg dit recept van 'Chicks Love Food'
(Als je niet alle kruiden in huis hebt, wees dan een beetje creatief en inventief! Het zal net iets anders smaken, maar met net andere kruiden kun je hier vast ook iets lekkers van maken.)

Naanbrood
Volg dit recept van 'Vegetus', maar gebruik de helft van de ingrediënten!
(Gebruik dus volkorenmeel van je eigen keuze en je kunt ipv knoflookpoeder ook verse (fijngesneden of geperste) knoflook door het deeg doen, is nog lekkerder)

Hoe?
Maak het deeg voor het naanbrood volgens het recept en laat het 4 tot 8 uur rusten.
Als het deeg genoeg gerust heeft, begin dan met de curry. Als de curry staat de pruttelen kun je verder met het naanbrood. Volg het recept, maar maak vier bolletjes van het deeg en vorm hier naans van. Maak ze niet te dun, maar ook niet te dik. Roer wel af en toe ook even door de curry natuurlijk! Bak het naanbrood en houd het warm in een schone theedoek en/of aluminiumfolie.

Tips
Ik houd van multitasken, maar je kunt ook eerst rustig het naanbrood maken en daarna aan de curry beginnen natuurlijk!

Mijn naanbrood was de eerste keer een beetje plat gebleven. Misschien heb ik het te heftig doorgekneed na het rusten of te platte naans gevormd, ik weet het niet. Ik ga het snel nog eens proberen, want oefening baart kunst natuurlijk! De smaak was overigens wel meteen al goed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten