zaterdag 31 januari 2015

Pompoenpudding

Ik ben nog steeds op zoek naar iets lekker zoets. De wafeltjes die ik eerder maakte waren een succes, maar er moet toch meer zijn? Eventjes geleden kwam ik dit recept van 'De Bakparade' tegen en dat leek me wel wat. Ik weet niet helemaal zeker of custard een goed idee is als je Candida hebt, maar ik heb het er maar op gewaagd! Hieronder mijn versie van het recept.

Recept

Ingrediënten (voor 3-4 personen)
1 el lijnzaad
3 el water
15-20 druppels stevia
1 el custardpoeder
250 ml amandel melk (andere plantaardige melk kan natuurlijk ook)
100 gram pompoenpuree (hier lees je hoe je dat zelf kunt maken)
1/2 tl koekruiden
Snufje zout

Hoe?
Meng het water en de lijnzaad en laat het eventjes staan weken (je kunt nu ondertussen de pompoenpuree maken, als je die nog niet hebt).
Doe de melk, het lijnzaadmengsel, de stevia en de custard in een pannetje en breng het aan de kook. Blijf goed roeren. Als het kookt voeg je de pompoenpuree, de koekkruiden en een snufje zout toe. Kook het mengsel nog een minuutje of drie door. Als je iets stevigere pudding wilt kun je het ook nog ietsje langer laten doorkoken. Blijf wel de hele tijd goed roeren!
Als het klaar is verdeel je het mengsel over 3 of 4 schaaltjes of je maakt er één grote pudding van. Zet het afgedekt in de koelkast om op te laten stijven. Na 1 à 2 uur kun je het dan wel eten, maar als je het een dagje/nachtje in de koelkast laat staan is dat natuurlijk nog net iets beter!
Smakelijk!

Tips
Misschien is deze pudding wel te gebruiken als vulling voor iets wat op een taart lijkt, dat ga ik binnenkort maar eens uitproberen, jullie horen van me! ;-)

Als je geen koekkruiden in huis hebt, dan kun je ook kaneel gebruiken!

Bij de AH verkopen ze ook blokjes pompoen, lekker makkelijk als je geen zin hebt om een hele pompoen te slachten voor een beetje puree.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten