woensdag 25 februari 2015

Lemoncurd

Dit zat ook op het zoete zuurdesem brood, echt een aanrader voor erbij! Dat ik 'De Bakparade' erg leuk vind, is geloof ik al wel duidelijk... Hier dus weer een receptje dat gebaseerd is op een recept van 'De Bakparade', komt ie aan:

Ingrediënten 
- 180 ml kokosmelk (gebruik eventueel het restant van je kokosslagroom!)
- 120 ml vers citroensap (ik geloof dat ik 3-4 citroenen nodig had)
- 3 el maïzena
- Stevia naar smaak
- Rasp van 1 sinaasappel

Hoe? 
Meng de kokosmelk, het citroensap, de maïzena en de stevia goed door elkaar in een steelpannetje met een garde. Verwarm het mengel al roerende op middelhoog vuur, tot het kookt. Zet het vuur lager als het kookt en laat het nog een paar minuutjes zacht doorkoken, terwijl je heel goed blijft roeren. Kijk zelf hoe dik je het wilt hebben, normaal is lemoncurd ongeveer net zo dik als vla. Als de curd afkoelt wordt hij ook nog iets dikker. Zet het vuur uit en roer de sinaasappelrasp erdoorheen. Proef of je nog extra stevia toe wilt voegen. Doe het mengsel in een goed schoon bakje of jampotje en laat het afkoelen. Lekker op brood, bij een muffin, op een pannenkoek, door je ontbijt of bij 'zoet zuurdesem brood'

Tips
Je kunt deze curd ook met sinaasappelsap of limoensap maken en ook de rasp kan je vervangen door rasp van ander citrusfruit!

Ik weet niet helemaal zeker of je ook andere plantaardige melk kunt gebruiken voor dit recept, maar ik denk eigenlijk dat dat prima kan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten